26 februari 2024
Ik herken de geuren van de haven
Pelger de Jong is de gedreven operationeel directeur van Rederij de Jong, een maritiem familiebedrijf dat al meer dan 100 jaar deel uitmaakt van de Rotterdamse haven. In deze editie van Onze Haven deelt Pelger zijn persoonlijke verhaal, belicht hij Rederij de Jong en benadrukt hij zijn liefde voor de Rotterdamse haven.
25 september 2023
100-jarige familiebedrijf Rederij de Jong wil inzetten op semi-autonome schepen
Rederij de Jong uit Maassluis bestaat 25 september 2023 precies 100 jaar. Wie denkt dat dit familiebedrijf behoudend is, heeft het mis. Rederij de Jong wil inzetten op semi-autonome schepen. Net zoals het bedrijf in 2000 succesvol werd met eigen duwbakken, denkt De Jong zo aanhoudend succesvol te zijn.
10 februari 2023
Rederij de Jong breidt uit met Franse duwbakken
Rederij de Jong heeft haar vloot uitgebreid met vijf duwbakken. Eind januari werd ook de derde coaster, RDJ Maasstroom, in de vaart genomen.
29 juli 2021
Rederij de Jong voor het eerst eigenaar van coaster
Rederij de Jong in Rotterdam is, na binnenvaartschepen, duwbakken, duwboten en werkschepen, nu ook eigenaar van een coaster. Het zeeschip gaat varen onder de vlag van C-Shipping & Logistics.
Rederij de Jong blijft uitbreiden
Rederij de Jong is eind september verhuisd van het te krappe kantoor aan de Montrealweg in Rotterdam naar een nieuw ruim pand aan de Buitendijk in Maassluis. Vanuit deze prachtige zichtlocatie ziet Pelger de Jong een duwboot van zijn rederij met agribulk voorbijvaren over de Nieuwe Waterweg, die direct uitmondt op de Noordzee. ,,Vanmorgen nog voer er een bak van ons voorbij met ringen voor offshore wind fundaties naar de Tweede Maasvlakte”, zegt de 33-jarige operationeel directeur. Het geeft tegelijkertijd aan dat de rederij, van origine sterk in het vervoer van kolen, meebeweegt met de energietransitie.
10 mei 2021
Duwboot Leo is een serieuze uitbreiding voor Rederij de Jong
Arjan Bakker vaart met zijn broer en 4 andere jongens op de nieuwe duwboot Leo van Rederij de Jong B.V. De nieuwe boot kan 10.000 ton wegduwen en vaart dag en nacht.
18 december 2020
Oud familiebedrijf biedt eerlijke dienstverlening
Rederij de Jong heeft meer dan 100 jaar ervaring in binnenvaart, transportovername en scheeps- bevrachtingen, inclusief alle maritieme en logistieke services. Met Pelger de Jong in de directie breidt het bedrijf uit. Naar meer diensten op zee en op het land een gloednieuw kantoor.
Klik op de afbeelding voor de PDF.
20 juli 2020
Trots!
Liefst drie van onze ‘jongens’ hebben hun diploma behaald, één voor ‘matroos binnenvaart’ en twee voor ‘schipper binnenvaart’!
Deze opleidingen worden op meerdere locaties in Nederland gegeven, deze lichting komt van het ROC Friese Poort op Urk.
Wij varen enkel met Nederlands personeel en bieden al vele jaren de ruimte om van deksman door te groeien naar schipper.
2 mei 2020
Volle kracht vooruit
Ondanks het coronavirus blijven we hard werken aan de toekomst.
Aan de waterkant in Maassluis wordt er sinds begin april hard gewerkt aan de bouw van ons nieuwe kantoor. Een kantoor die we al hard nodig hadden om te kunnen blijven groeien en nu nog harder met de collega’s van C-Shipping & Logistics.
Aan de vloot wordt hard gesleuteld, er zijn op het moment van schrijven maar liefst 6 luiken kappen in de maak om onze open duwbakken om te bouwen. Hiermee willen we blijven inspelen op de energietransitie en de kansen die we zien.
Om deze groei bij te benen, is het nieuwe kantoor hard nodig. Daarnaast werken we hard aan het versnellen en verbeteren van onze werkprocessen op kantoor. Het monitoren van alle bewegingen van onze duwbakken wordt nog nauwkeuriger bijgehouden. Het koppelen van lading en motorschepen wordt versneld bij de bevrachters om vervolgens alle bijbehorende documenten met een druk op de knop te kunnen versturen. Een verbetering voor ons waar de klanten ook zeker wat aan hebben. Samen spelen we nog korter op de bal!
29 oktober 2019
PORT OF AMSTERDAM
Digitalisering, hoe doen we dat in de Amsterdamse haven? In de film ‘Digital Solutions, the Amsterdam way’ laten we zien welke digitale oplossingen er zijn bedacht om de haven sneller, slimmer en schoner te maken.
In tegenstelling tot veel andere schepen in de haven, hebben duwbakken geen AIS. Hierdoor is het moeilijk deze in de gaten te houden. Met trackingsysteem Poseidon hebben we nu wel inzicht in waar die duwbakken liggen en kunnen we ook extra services aanbieden. Maar hoe werkt dat systeem dan? Onder andere collega Ruud legt het in deze film uit.
Klik op de afbeelding voor de video.
8 oktober 2019
ALGEMEEN DAGBLAD
Goederen vervoeren met schepen, dat deden zijn vader, opa, overgrootvader en diens vader al wel. Maar de zee, daar bemoeiden de anderen De Jongen zich niet mee: ‘Dit is een mooie kans om te groeien’.
Pelger de Jong (vijfde generatie) aan het woord in het Algemeen Dagblad.
Klik op de afbeelding voor de PDF.
Nummer 7, jaargang 2019
Rotterdamse Rederij de Jong slaat vleugels uit naar zee – Sea Port Magazine
Met een voor de deur staande Brexit en magere vrachttarieven in de shortsea lijkt het een gewaagde beslissing maar dat weerhoudt de Rotterdamse Rederij De Jong BV er niet van om haar vleugels uit te slaan naar de zeevaart.
De in afwachting van oplevering van een nieuw kantoor in Maassluis nog aan de Montrealweg in de Rotterdamse Botlek gevestigde Rederij De Jong heeft hiervoor een nieuwe dochtermaatschappij C-shipping & Logistics opgericht, een bedrijf gespecialiseerd in zeebevrachting, scheepsagenturen, binnenvaart en op- en overslag.
Klik op de afbeelding voor de PDF.
25 september 2019
DE BINNENVAARTKRANT
Rederij de Jong gaat nu ook de zee op. De Rotterdamse binnenvaartrederij heeft daarvoor het nieuwe bedrijf C-Shipping & Logistics opgericht.
Wouter Kleiss en Mathijs van Schaik, die voorheen werkzaam waren bij de Steder Group uit Rhoon, zijn aangetrokken als operationeel directeuren. Ze nemen een groot netwerk mee.
Klik op de afbeelding voor het artikel.
10 mei 2019
MAINPORT MAGAZINE
In de binnenvaart kent vrijwel iedereen Rederij de Jong. Het familiebedrijf dat al meer dan honderd jaar bestaat, vervoert onder meer veel voor energiecentrales. De Jong is al jaren lid van Rotterdam Port Promotion Council (RPPC). Tijd voor RPPC-directeur Albert Straatman om eens langs te gaan.
Klik op de afbeelding voor het artikel.
26 november 2017
DISCOVERY, HELDEN VAN DE HAVEN
Dat de haven van Rotterdam een van de grootste ter wereld is, weet elke Nederlander. Maar hoe dit megabedrijf precies opereert, is minder bekend. Tot nu. Want in de nieuwe serie De Haven van Rotterdam neemt Discovery een gedetailleerd kijkje achter de schermen van deze fascinerende werkplek die met 90.000 werknemers een wereld op zich is.
Per aflevering wordt letterlijk van bovenaf ingezoomd op de verschillende facetten van de imposante haven die zich uitstrekt over een lengte van 40 kilometer en jaarlijks 128.000 schepen verwelkomt en afhandelt. De serie volgt de mannen en vrouwen die dit allemaal mogelijk maken.
In deze aflevering collega Henk Otto aan het woord en aan het roer van de duwboot Virgo.